Franczyza – sposób na biznes

sie 21, 2021 przez

Franczyza – sposób na biznes

Franczyza jest gotową koncepcją biznesową ze skalowalnym, dochodowym i powtarzalnym modelem biznesowym. W praktyce oznacza to, że wielkie marki ze znanym brandem umożliwiają swoim biznesowym partnerom prowadzenie działalności gospodarczej pod swoim logiem. Nie każdemu jednak dane jest zostać franczyzobiorcą.

Franczyza ubrania to doskonały sposób na biznes dla wszystkich tych, którzy marzą o modowym butiku i odnaleźli niszę i dobrą lokalizację dla sklepu. Franczyza jest bowiem sprawdzonym już (i przetestowanym) sposobem sprzedaży towaru. Opiera się na nieustannej i ścisłej współpracy między odrębnymi pod względem finansowym i prawnym przedsiębiorstwami.

Taka współpraca polega między innymi na tym, że właściciel dużej i rozpoznawalnej marki nakłada na swojego kontrahenta obowiązek prowadzenia biznesu zgodnie z wypracowaną wcześniej koncepcją współpracy. Franczyzobiorca otrzymuje też tak zwany pakiet franczyzowy, który składa się z podręcznika operacyjnego (powiązany jest ściśle z umową i opisuje szczegóły i zasady współpracy), marki ze znakiem towarowym (to czynnik stymulujący popyt), know-how (poufne informacje wynikające z doświadczenia i wiedzy branżowej franczyzodawcy) oraz ze wsparciem franczyzodawcy (marketingowym, doradczym etc. umożliwiającym szybszy rozwój).

Współpraca franczyzowa to świetny sposób na minimalizację ryzyka bankructwa. Ale wiele zależy od wybranej lokalizacji, lokalnego rynku, a także zaangażowania i pomysłowości franczyzobiorcy. Franczyza to jedynie wędka, ale sam połów jest zadaniem wędkarza. Ryzyko zatem zawsze istnieje, dlatego samodzielne badania, analiza i testowanie jest jak najbardziej wskazane. Ważne jest też wybranie odpowiedniego franczyzodawcy i sprawdzenie ewentualnego popytu na dany towar w danej lokalizacji.

Odpowiedni franczyzodawca wesprze franczyzobiorcę na każdej niemal płaszczyźnie, na przykład GPoland pomaga w wyborze lokalizacji, wspiera w negocjacjach korzystnych warunków najmu, zaprojektuje i pomoże w realizacji wyposażenia sklepu, przekaże narzędzia do rekrutacji, pomoże w wyborze odpowiednich pracowników i przeszkoli ich z technik sprzedaży. I to nie wszystko! Dodatkowo przedstawi propozycje produktów do optymalnego zatowarowania sklepu, udzieli wsparcia VM i przygotuje strategię działań marketingowych i PR-owych.

Podobne

Tagi